8-9. SE HVAD JEG KAN!
I den øde ørken må jeg at lade på generatorstrøm hver nat, og jeg bliver nervøs når generatoren svigter. Jeg glæder mig rigtig meget til at få strøm fra den lille vindmølle som Telos Energy har lovet mig, når jeg kommer til Danmark.
Hilsen fra Grønne
7-9 GOBI-ØRKENEN
Nina
6-9. HILSEN FRA GRØNNE
Hilsen Grønne
6-9. FARLIGE UHELD I ØRKENEN
Nina
5-9. UNDER STJERNERNES STORE PARAPLY
Nina
4 - 9 ØDEMARKEN
Nina
3-9.PRÆSIDENTENS STOL.
Først besøgte vi en fattig familie i en lille ger (mongolsk telt). Så blev vi overhalet af en bilkortege med Mongoliets præsident. Derefter hilste vi på den amerikanske ambassadør på en tankstation. Senere blev vi jaget væk fra pladsen foran rådhuset i Choir fordi bygningen af en ny vej blev fejret. Den gamle asfaltvej sluttede og vi kørte videre ud i landskabet. Grusvejen var afmærket med blå flag som førte os til en stor smuk ger der var ved at blive pakket sammen. Folkene fik lynhurtigt sat os i præsidentens stol, og bordet blev trukket frem igen. Skraldgrinende serverede de resterne af præsidentens brød og ostekiks for os imens vi skiftevis sad i stolene og fotograferede hinanden.
Nina.
2-9. UD I LANDSKABET
Nina
1-9. En dag i Ulan Bataar
Elbil-teamet bestående af Morten og (Den anden) Nina, Claus, Karen Elise, Hjalte, og mig, samles ved morgenbordet. Vi har nogle ærinder vi skal nå at ordne inden vi kører videre i morgen. Det hurtigste er at tage til centrum med taxi eller bus. Hjalte og jeg får vekslet penge, set kæmpedinosaurerne på det naturhistoriske museum, og sendt et brev. Sammen med Nina kører vi til et fabriksudsalg for Cashmere-uld. Vi kommer hjem med tre trøjer, et halstørklæde og et par sokker strikket af verdens blødeste Cashmere-uld. Om aftenen spiser Hjalte og jeg på restaurant sammen med Moto Mundos mongolske samarbejdspartnere Sukhee og Gantulga. De er Mongoliets bedste racerkørere, og rigtig fine fyre. "Det I gør er fremtiden, siger Gantulga, og med jeres erfaring skal i nok komme i mål!"
30-8.HESTEKRÆFTER
Søren Ekelunds elbil-konstruktion fungerer perfekt. Men delene som kommer fra forskellige andre fabrikanter skal være mere solide. Bilerne har været udsat for ekstreme temperaturer og forfærdelige veje, fulde af huller. De svage led i kæden er skånselsløst blevet afsløret. Men alt i selve elbil-konstruktionen er godt gennemtænkt, Derfor har Søren til enhver tid kunnet regne ud hvad der var i vejen, hvis vi havde et problem. I går stod vi på et øde bjergstrøg, med 0 % strøm tilbage. Generatoren blev sat til at arbejde, men slukkede hele tiden fordi Grønne sugede for meget strøm. Og når Hjalte skruede ned for strømstyrken nægtede bilens ladere at tage imod. En telefonopringning til Søren løste problemet, og nu lader Grønne bedre end nogensinde.
Nina